keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

anselmoinen on aikamoinen ;)

(tiiän et nyt siellä on toisilla karvat pystyssä, mut hei jokainen kouluttaja on uransa aikana tehnyt virheitä.. mä luotan kokemukseen ja mun mielestä järkevään ajattelu tapaan.. ottakaa huomioon että vilander korjaa ongelmakoiria ja tapa ei sovi harrastus koirille näin hän on useaan otteeseen sanonut mutta se vain aina unohtuu keskustelupalstoilla parjatessa..)

eniveis eilen poikkesin Ansan kanssa perttti vilanderin luona..

Ansa sai kauheet kehut: hyvä hermorakenne, toiminta kykyä löytyy, Lady dominaa löytyy, kaikki meidän välillä oli positiivista eli mun ja ansan suhde on kunnossa siinä ei ole mitään vikaa eikä oikeen parannettavaa.. ei ehkä ihan täysin pidä mua "johtajana" mutta ei silti kyseenalaista mun sanomisia (lyhyt yhteinen taival paranee kunhan ehditään tutustua loppuun) pertin mielestä kaikenkaikkiaan varsin hieno omana itsenään ja huippu bortsu
ja hei ei tarvitse kuulemma ikinä pelätä että se olisi vaaraksi kenellekään ei siis 100% pure (eläin nyt on eläin aina mutta suurin piirtein) eli anselmin lisä nimen Agre voi siis poistaa

ja ansan haukkuminen on lähinnä suunnattu mulle siihen ei enää oteta mitään kantaa haukkukoon, on kuulemma tiedottamista mulle tyyliin "äiskä hei ihminen on tossa hei täällä on ihminen MUT HUOMAA SILTI MUT" eli huomion hakua multa se haukkuminen on, ei siis kohdistu vieraaseen ja nyt kun osaan ajatella asian näin helpottaa se mun elämää ihan valtavasti eli KAIKKI ON KIINNI MUSTA ja mä pystyn vaikuttamaan siihen.. ansaa ei tarvitse koittaa muuttaa vaan mun täytyy muuttaa itseäni, ansassa ei ole mitään vikaa.. haukkumista se ei kuulemma ikinä lopeta täysin mutta se vaimenee jonkin verran.

rino sai puolestaan hirveet nuhteet tai siis minä sain, no ylläri koska kyseessä on cardigan ja varsin omanarvontuntoinen "minä olen parempi kuin te muut" cardigan minkä olen tiennyt ihan pienestä ja mun täytyy nyt alkaa ottaa se pieni metrin mittainen vitsi joka asuu meillä vakavasti.. jos en ota vakavasti on riski että mopo lähtee käsistä ja pahasti ja se tarkoittaa ihan oikeaa tappelua lauman kesken.. mä tiedän sen mutta olen vaan ummistellut silmiä siltä koska muuten riipperi on kelpo piski.. mitä nyt pikkuisen vallanhaluinen (höh höh hö)

mun ainoo ja tärkein tehtävä on kuulemma tällä hetkellä peetsan mielestä huolehtia lauman harmoniasta ja järjestyksestä.. ansa kuulemma tulee nousemaan porukan kärkeen kesän aikana ja rino pidetään vaikka väkisin pohjalla (sen pää ei kestä pomon paikkaa vaikka se sinne kuuluisi ainoana pallillisena) siihen asti kunnes vallan vaihdos tulee ajankohtaiseksi pidetään maksia ykkös koirana.


jonkun mielestä höpöhöpöä mutta sama se ;)

Ei kommentteja: